mandag 29. juni 2009

Jordbær slush

Her kommer dagens oppskrift på noe friskt og godt uten særlig sukker!

Jordbær slush, perfekt til den heten som er nå om dagen.

1 kopp prosecco, eller annen sprudle vin
1 dl sitron sorbet
1 kopp med moste jordbær

Legg 4 små glass i fryseren. Begynn med halvparten av ingrediensene i en hurtigmikser. La mikseren gå på lav hastighet slik at sorbeten ikke smelter. Hell resten av ingrediensene opp i, og la det blande seg til en jevn lys og fin farge.

Serveres med en gang i kalde glass, pynt med fargerikt sugerør og et bredt smil!!

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker prosecco! Og denne slushen ser så god ut. Jeg tenker å prøve den når jeg kommer hjem fra jobb i morgen. Da har jeg nemlig ferie:-)

    Håper du kommer med flere oppskrifter snart!

    SvarSlett
  2. Det står at man skal ha i sitron sorbet, men er det noe man kan få kjøt på butikken eller må man lage den på siden selv.. og så ha den oppi? :/

    SvarSlett

Jeg blir glad for kommentarer og gode tips!